2ce 1OL
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2ce 1OL

2ce 1oL Yeni Bir DÜnya
 
2ce1ol PortalAnasayfaGaleriAramaLatest imagesGiriş yapKayıt Ol
Anahtar-kelime
Fortune maker corel Security Soldier ESET Payback metastock Arial Smart Gazete anket hafıza Hangi movie merkezi
En son konular
» AKAYEV.NET
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimePtsi Nis. 27 2015, 15:47 tarafından 1OL(AZRAİL662)

» K-Lite Codec Pack Update 10.0.9 TR - indir Katılımsız
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeCuma Eyl. 26 2014, 23:00 tarafından kursunlu

» Microsoft Office 2013 Türkçe Orjinal 32&64 Bit Full Tek link indir
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeCuma Eyl. 26 2014, 22:59 tarafından kursunlu

» TÜM ÜYELERE
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeÇarş. Ağus. 13 2014, 12:32 tarafından 1OL(AZRAİL662)

» Msn Messenger 2014
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeSalı Haz. 24 2014, 05:41 tarafından recep59

» Web Creator 5.1
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeC.tesi Haz. 21 2014, 02:52 tarafından recep59

» PC Kaleci 2014
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeSalı Haz. 17 2014, 01:03 tarafından recep59

» yeni dünya Dünya düzensizliği
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeÇarş. Haz. 11 2014, 14:23 tarafından Recep Öztürk

» yeni dünya Dünya düzensizliği
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeÇarş. Haz. 11 2014, 14:18 tarafından Recep Öztürk

» yeni dünya Dünya düzensizliği
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeÇarş. Haz. 11 2014, 14:14 tarafından Recep Öztürk

» DriverPack Solution 13 Final Full Download indir
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimeÇarş. Haz. 11 2014, 14:10 tarafından Recep Öztürk


 

 Bilinçaltına Yönelik Teknikler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
1OL(AZRAİL662)
PRENS-Kurucu
PRENS-Kurucu
1OL(AZRAİL662)


Erkek
Mesaj Sayısı : 5270
Yaş : 34
Nerden : Denizli
İş/Hobiler : PC Beat
Lakap : AZRAiL662
İletisi : Allah'tır tek hakim
Ağa kim?
Paşa kim?
Deneyim :
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Bilinçaltına Yönelik Teknikler Right_bar_bleue

Seviye :
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Bilinçaltına Yönelik Teknikler Right_bar_bleue

Saygınlık :
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Bilinçaltına Yönelik Teknikler Right_bar_bleue

Aktiflik :
Bilinçaltına Yönelik Teknikler Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Bilinçaltına Yönelik Teknikler Right_bar_bleue

İşletim Sistemi : Bilinçaltına Yönelik Teknikler Yk-mac10
Ruh Hali : Bilinçaltına Yönelik Teknikler Asik10
Rep Puanı : 181
Rep Gücü : 2273
Kayıt tarihi : 24/12/07

Bilinçaltına Yönelik Teknikler Empty
MesajKonu: Bilinçaltına Yönelik Teknikler   Bilinçaltına Yönelik Teknikler Icon_minitimePaz Şub. 10 2008, 14:13

Genel anlamıyla bilinçaltı (bilinçdışı), bilinçli algılamanın dışında kalan


tüm zihinsel olayları içerir. Dinamik anlamda ise, bilinçaltı, sansür


mekanizmasının engeli dolayısıyla bilinç düzeyine ulaşma olanağı olmayan


zihinsel süreçleri içerir..


39 Sutherland, a.g.e., s. 45


40 A.g.e., s. 45


Bu içerik, gerçekliğe ve mantığa uymayan ve insanın içinden geldiğince


doyurulmak istenen dürtülerden oluşur.41


Psikolojide bilinçaltı yukarıdaki anlama gelirken Tüketici Davranışlarında


ise bilinçaltı “Beynin Sessiz Bölgesi” anlamına gelmektedir. Bu bölge “Neden o


ürünün alındığının” ve “Para harcama” kararlarının verildiği bölgedir.42 Bu


nedenden reklam yapımcıları devamlı olarak bilinçaltına kendi marka ve


ürünlerinin isimlerinin yerleştirilmesi için uğraşırlar.


Tüketici bir ürünü satın almak istediğinde zihninde reklamı yapılan ürünün


belirmesi gerekir. Bu belirme iki şekilde olur:


Birincisi; hafızadaki resimlerdir.


Psikolojide resim olarakbelirme şu şekilde gerçekleşir. Örneğin; “Evinizde


kaç pencere var?” sorusu sorulduğunda cevaplamamız çok kolaydır. Hemen


insanın beyninde evinin pencerelerinin resmi oluşur. Normal şartlarda dışarıda


gördüğümüz her şey beynimize kaydedildiği için evimizin pencerelerinin de


resmi hafızamızda kayıtlıdır. Ancak biz daha önce pencereleri yüzlerce defa


görmüş olmamıza rağmen devamlı aklımızda tutamamışızdır, bu resim yalnızca


gereksinim duyulduğu anda belirir.43 Biz de pencereleri sanki o an


karşımızdaymış gibi sayarız.


Beyindeki marka görüntüleri deaynı şekildedir. Örneğin; bir tüketici


markete gittiğinde birbirlerinin aynıları olan deterjanlardan birini seçmesi


gerekir, kişi deterjan markalarından hangisinin görüntüsü zihninde canlanıyorsa


o markayı tercih eder..


41 Geçtan, a.g.e., s. 27


42 Richard C. Maddock & Richard L. Fulton, Marketing to the Mind, Quarum Books, Connecticut, 1996, s. 10


43 Sutherland, a.g.e., s. 52


Bu noktada, bir kısım reklam yapımcıları da insan beyninin özelliklerini


inceleyerek beyne daha hızlı ve etkili girmenin yollarını kullanırlar. Ayrıntılı bir


şekilde üçüncü bölümde incelenecek olan bu yöntemlerde, tüketicinin


bilinçaltında, karar vermesinde etkili olan güdü ve dürtüler yönlendirilmeye


çalışılınır.


Örneğin, renkler her insanın bilinçaltında belli karşılıklara sahiptirler ve bu


renkler insanın karar vermesini kesin olarak etkilerler. Yapılan bir araştırmada;


ev hanımlarına her özelliği aynı olan ancak ambalajları değişik olan 3 ayrı


kutuda çamaşır deterjanları verilir. Ev hanımları sarı paketteki deterjan için; çok


güçlü, mavi paketteki deterjan için; yeterince güçlü değil, mavi ve sarı karışımlı


paketteki deterjan için ise; mükemmel yıkıyor derler.44


1900’lerin başından itibaren insan bilinçaltındaki güdülerin


yönlendirilebileceğini keşfeden reklam yapımcıları, psikoloji alanında çalışan


uzmanlar ile birlikte gizli mesajlar içeren ve dürtüleri harekete geçiren reklamlar


hazırlamaya başladılar. Uzun yıllar bu tür reklamların varlığından kimsenin


haberi olmadı, ta ki 1957 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde Vance


Packard tarafından The Hidden Persuaders, Gizli İkna Ediciler kitabı yazılana


dek. Packard kitabında reklam yapımcılarının insan beynindeki başta cinsellik ve


ölüm olmak üzere bir çok duygu ve güdünün ne şekilde yönlendirildiğini ortaya


koydu.45 Amerika Birleşik Devletleri’nde çok yankı bulan bu gizli reklamlar


Wilson Bryan Key gibi araştırmacılar tarafından da uzun yıllar araştırıldı ve


örneklendirildi. Ayrıntılı bir şekilde üçüncü bölümde incelenecek olan bu tür


reklamlara bir örenk Wilson Bryan Key’in incelemelerinden verilebilir. .


44 Sandra E. Moriarty, Creative Advertising, Prince-Hall Inc., New Jersey, 1991, s. 162


45 Vance packard, The Hidden Persuaders, Davit McKay Company Inc., New York, 1957


Amerika Birleşik Devletleri’nin California eyaletindeki Howard Johnson


Restoranında menülerden biri de Deniz Tarağı Tabağı’dır.46 Wilson


Bryan Key ve öğrencileri Deniz Tarağı yemeyi sevmedikleri halde özel menü


resminde bulunan Deniz Tarağı tabağını ısmarlarlar. Neden istemedikleri halde


böyle bir tercih yaptıklarını incelemek isterler. Deniz Tarağı Menüsünün resmini


büyülterek yakın plandan incelemeye başladıklarında resmin içindeki


şekiller yavaş yavaş anlam kazanmaya başlar. Bu şekiller


tamamlandığında ortaya insanın cinsel dürtülerini harekete geçiren ve dolayıyla


da tercihini yönlendiren bir “Grup Seks” sahnesi ortaya çıkar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://2ce1ol.yetkin-forum.com
 
Bilinçaltına Yönelik Teknikler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
2ce 1OL :: KİŞİSEL GELİŞİM :: Beyin Psiko (Bilinçaltı Ve Üst Beyin)-
Buraya geçin:  
Bedava forum kurmaya hazir misin ? | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Cookies | Son tartışmalar