En son konular | » AKAYEV.NETPtsi Nis. 27 2015, 15:47 tarafından 1OL(AZRAİL662)» K-Lite Codec Pack Update 10.0.9 TR - indir KatılımsızCuma Eyl. 26 2014, 23:00 tarafından kursunlu » Microsoft Office 2013 Türkçe Orjinal 32&64 Bit Full Tek link indirCuma Eyl. 26 2014, 22:59 tarafından kursunlu » TÜM ÜYELEREÇarş. Ağus. 13 2014, 12:32 tarafından 1OL(AZRAİL662)» Msn Messenger 2014Salı Haz. 24 2014, 05:41 tarafından recep59 » Web Creator 5.1C.tesi Haz. 21 2014, 02:52 tarafından recep59 » PC Kaleci 2014Salı Haz. 17 2014, 01:03 tarafından recep59 » yeni dünya Dünya düzensizliği Çarş. Haz. 11 2014, 14:23 tarafından Recep Öztürk » yeni dünya Dünya düzensizliği Çarş. Haz. 11 2014, 14:18 tarafından Recep Öztürk » yeni dünya Dünya düzensizliği Çarş. Haz. 11 2014, 14:14 tarafından Recep Öztürk » DriverPack Solution 13 Final Full Download indirÇarş. Haz. 11 2014, 14:10 tarafından Recep Öztürk |
|
| Abdest konusunda dikkat edilmesi gerekenler | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
kabuss667 Moderator
Mesaj Sayısı : 379 Yaş : 34 Nerden : Dünyanın sonuna doğmuşum ya da ölmüşüm de haberim yok iyi bilirdik derler elbet ardımdan bundan büyük bir yalan yok. İş/Hobiler : bilgisayar,mod Lakap : kabuss667 İletisi : 2ce1ol kabuss667 Deneyim : Seviye : Saygınlık : Aktiflik : İşletim Sistemi : Ruh Hali : Rep Puanı : 3 Rep Gücü : 160 Kayıt tarihi : 17/03/08
| Konu: Abdest konusunda dikkat edilmesi gerekenler Cuma Mart 21 2008, 13:20 | |
| Abdest hususi bir temizliktir. Niyetle beraber yüzü ve dirseklerle beraber kolları yıkamak, başını meshetmek ve ayak bileklerindeki kemik çıkıntıları dahil ayakları yıkamakla tamamlanır. Abdest başlıca üç çeşitte toplanır: Farz, vacib, müstehab...
FARZ OLAN ABDEST
1- Abdestli olmayan kimsenin, farz veya nafile bir namazı kılmak için abdest alması farzdır. Bile bile abdestsiz namaz kılmak haramdır.
2- Kur’an’da geçen secde ayetlerinden biri okununca yapılması vacib olan “tilâvet secdesi” için abdestli olmak farzdır.
3- Kur’an-ı Kerim’i ele almak veya bir ayete el sürmek için de abdest farzdır. Bir kılıf veya sargı içindeki Kur’an’ı abdestsiz tutmak ise caizdir.
VACİB OLAN ABDEST
Hanefîlere göre Kâbe’yi tavaf için abdestli olmak vacib kabul edilir. Diğer üç mezhebe göre ise, bu iş için de abdest farz sayılmaktadır.
ABDESTİN MÜSTEHAP OLDUĞU DURUMLAR
1- Ezbere Kur’an okumak ve hadis okumak için.
2- Zikir ve dua, ezan ve kamet için.
3- Dini kitapları tutmak, dini dersler yapmak için.
4- Yatarken abdestli uyumak, uyanınca abdestli bulunmak için.
5- Her namaz vakti yenilemek ve mescide girmek için.
6- Cenaze yıkamak ve cenazeyi takib için.
7- Öfkeye kapılınca.
8- Kahkahayla gülünce.
Abdestli yapılması gereken bir amel öncesinde karşı cinse dokununca (Hanefîlerde müstehab, Şafiîlerde farzdır).
10- Gıybet, yalan, sövme gibi kötü laflar edince. (1)
Kur’an abdestsiz tutulabilir mi?
Kur’an ayetlerinin el sürmeden abdestsiz okunabileceği hususunda, İslâm alimleri görüş birliği içerisindedirler. Ancak cünüb kimse, ezberden de Kur’an okuyamaz. Kur’an’ı abdestsiz ellemek ise caiz değildir. Bu hüküm, İbn Abbas Hazretleri hariç önde gelen sahabilerin ve zahirîler dışında Ehl-i Sünnet mezheplerin ortak görüşüdür. Bir de malikîler, Kur’an öğretiminde öğretmen ve öğrenci için abdestsiz dokunmayı caiz görürler.
Kur’an-ı Kerim’de: “Ona tertemiz olanlardan başkası dokunamaz” (Vakıa/79) buyuruluyor. Genel olarak tefsirlerde bu ayet, “Kur’an’ın bulunduğu Levh-ı Mahfuz’a meleklerden başkası ulaşamaz, muttali olamaz” manasında yorumlanmıştır. Ayetin diğer manası da, Kur’an’ı (mushafı) abdestsiz ellemenin uygun olmamasıdır. Bu da Kur’an’a saygı ve edebin gereğidir. Anılan ayet, ifade olarak bir durum bildiriyor (lafz-ı haber) olmakla beraber, anlam bakımından bir yasaklamayı bildirir. Yani “dokunulmasın” demektir. Kur’an’da benzer örnekleri vardır.
Ancak bu ayet, sözünü ettiğimiz anlamı net bir emir şeklinde değil, işaret yoluyla bildirir. Kur’an’a abdestsiz dokunmanın hükmü, esasen hadis ve sünnetle açıklanmıştır. Çeşitli ve güvenilir kaynaklardan gelen meşhur bir hadiste, Rasul A.S.: “Kur’an’a ancak temiz (abdestli) olan dokunabilir.” buyurmaktadır. Bu haber, muteber hadis kaynaklarımızdan Muvatta (Hd. 478); Abdürrezzak, Musannef (Hd. 1328); Darimî (Hd. 2183); Taberanî, Sağir (Hd. 1164); Darekutnî (Hd. 433); Beyhakî (Hd. 408-410) ve benzeri eserlerdedir.
Sahabe ve tabiînden itibaren, büyük müctehidlerin ve dört mezheble birlikte diğer mezheb alimlerin tamamına yakını, zaruret dışında Kur’an’ı abdestsiz ele almayı haram görmüşlerdir. Yalnız, zahirî mezhebi alimlerinden İbn Hazm (Ö. 456 h.), abdestsiz, cünup veya hayızlı kişinin Kur’an’ı tutabileceğini ve okuyabileceğini ileri sürmüş, bunda ifrata düşmüştür. (2)
Gusül gereken kimseye haram şeyler
Aşağıdaki hususlar, gusletmesi gereken cünup kimseler için haramdır:
1- Namaz kılmak, tilâvet secdesi yapmak.
2- Cami ve mescide girmek. Camide ihtilâm olan kimse orada beklemek zorunda kalırsa, teyemmüm etmesi vacip olur. Fakat bununla namaz kılamaz.
Okul, daire ve istasyonlarda bulunan mescidler, beş vakit namazda halka ve cemaate açıksa cami hükmüne girer. Fakat dışarıdan cemaatin girmesine açık olmayan özel mescidler böyle değildir. Buralara cünup ve hayızlının girmesi caizdir. Açık alandaki namazgâhlar, cami avlusu ve revaklar da böyledir.
3- Kâbe’yi tavaf etmek.
4- Kur’an-ı Kerim’i tutmak veya bir ayete el sürmek. Kur’an ayrı bir kılıf, sargı veya çanta içindeyse tutulabilir. Mushaf’ın cilt kapağı ona bitişik olduğu için kılıf yerine geçmez.
5- Kur’an okuma maksadıyla az veya çok ayet okumak cünup için haramdır. Dua ve zikir maksadıyla dua ayetleri, salâvat, şehadet cümleleri okunabilir. Okunan Kur’an da dinlenebilir. Hayızlılar için de böyledir.
Cünup kimsenin, içinde Kur’an metinleri de bulunan Kur’an tercümesini ele alması caiz değildir. Kur’an metinlerinin yer almadığı sade tercemeleri cünupken ele almak ve okumak ise mekruhtur, bundan da sakınmalıdır. Tefsir, hadis, fıkıh gibi kitapları ele almak, ezan okumak, Tevrat ve İncil okumak, elini ve ağzını yıkamadan yemek ve içmek cünup kimseye mekruhtur. Cünupken Kur’an’a bakmanın, içinden okumanın ve oruca başlamanın zararı yoktur.
Cünup olanın yıkanması farzdır; kılınmamış bir namazın vaktini cenabet halinde geçirmek haramdır, büyük günahtır.
Şu durumlarda ise gusül sünnettir:
1) Cuma namazı için (sabahtan yıkanmak da kâfidir),
2) Bayram günü ve namazı için,
3) Hac ve umre ihramı için,
4) Arafat vakfesi için. (3)
:evil: KABUSS667 :evil: | |
| | | 1OL(AZRAİL662) PRENS-Kurucu
Mesaj Sayısı : 5270 Yaş : 34 Nerden : Denizli İş/Hobiler : PC Beat Lakap : AZRAiL662 İletisi : Allah'tır tek hakim
Ağa kim?
Paşa kim? Deneyim : Seviye : Saygınlık : Aktiflik : İşletim Sistemi : Ruh Hali : Rep Puanı : 181 Rep Gücü : 2273 Kayıt tarihi : 24/12/07
| | | | | Abdest konusunda dikkat edilmesi gerekenler | |
|
Similar topics | |
|
Similar topics | |
| |
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
2ce1ol harita | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106..........................................................................................................211234Web Tasarım 1ol |
|